<link rel="stylesheet" href="styles.css">

Innmeldingsskjema

Fra sommeren 2024 skal nye medlemmer i speidergruppene registrere sine egne personopplysninger selv eller via foresatte gjennom et offentlig innmeldingsskjema. Dette sikrer korrekte opplysninger, forbedrer kommunikasjonen og øker sikkerheten.

Innmeldingsskjema aktivert for alle speidergrupper!

Fra og med sommeren 2024 er det innført en ny praksis for innmelding av nye medlemmer i speidergruppene våre. Alle personopplysninger skal nå registreres av medlemmene selv eller deres foresatte gjennom det offentlige innmeldingsskjemaet – som vært tilgjengelig for alle speidergruppe å bruke fra starten av 2018.

Hvorfor er dette viktig?

Ved å la medlemmene selv registrere sine personopplysninger, sikrer vi at informasjonen som legges inn er korrekt og fullstendig. Dette bidrar til:

  1. Nøyaktige opplysninger:

    • Unngår feilregistreringer som fiktive fødselsdatoer og manglende kontaktinformasjon.
  2. Bedre kommunikasjon:

    • Sikrer at vi har riktig e-postadresse og kontaktinformasjon til foresatte – dette er avgjørende for god kommunikasjon.
  3. Økt sikkerhet:

    • Gir trygghet i at vi kan kontakte foresatte ved behov, spesielt i nødsituasjoner.
  4. Effektiv administrasjon:

    • Gruppeadministratoren trenger bare å godkjenne og administrere medlemskapet, ikke legge inn detaljerte personopplysninger. Da sparer du tid og reduserer risikoen for feil.

Vi oppfordrer alle speidergrupper til å bruke det offentlige innmeldingsskjemaet for å sikre høy datakvalitet og en effektiv innmeldingsprosess. Dette vil bidra til en bedre opplevelse for både medlemmer og administrasjon.

Her finner du veiledning til hvordan du administrerer innmeldingsskjemaet for gruppa.

Slik kan du bruke innmeldingsskjemaet

Laptop, nettbrett eller smarttelefon

Gruppa kan tilby nye medlemmer å registrere seg ved å legge inn detaljer i skjema direkte i forbindelse med speidermøtet. Du trenger bare en bærbar laptop, et nettbrett eller en smarttelefon hvor skjemaet kan åpnes!

Send e-post med invitasjon

Gruppa kan samle e-postadresser i et interesseskjema og sende ut en invitasjon med lenke til innmeldingsskjemaet på e-post. Dette kan gjøres direkte i Min speiding gjennom en egen sporbar funksjon! Les mer her.

Publiser innmeldingsskjemaet på nettsiden

Innmeldingsskjemaet kan legges inn på gruppas nettside: Les mer her.

Del lenke til innmeldingsskjema

Lenken til innmeldingsskjemaet kan deles i sosiale medier, på e-post, SMS, som en QR-kode eller på annen måte som passer gruppa best.

 

Veien videre

  • Innen midten av august vil manuell registrering av medlemmer i Min speiding deaktiveres. Det betyr at registrering av nye medlemmer skal gjøres med innmeldingsskjema av medlem eller foresatt!
  • Innen utgangen av september vil innmeldingsskjemaet til alle grupper publiseres i kartløsningen på blispeider.no.
  • I løpet av høsten 2024 vil vi også følge opp alle med nettsideløsning gjennom forbundet for å sjekke at alt fungerer optimalt.