Veiledninger til medlemssystemet

Alle medlemmer i Norges speiderforbund er registrert i medlemssystemet som kalles Min speiding.

Her skal alle medlemmer meldes inn, og medlemmene kan selv se og redigere sin egen medlemsprofil. Systemet brukes også til fakturering av medlemskap og til påmelding til de fleste nasjonale arrangementer og gir rapporter og statistikk.

Der finnes informasjon om navn, adresse, kontaktinformasjon (e-postadresse med mer) og medlemskap/roller. Det går an å legge inn informasjon om kontonummer, nettside, skole og informasjon om foresatte.

Der finnes også en reskontrovisning med alle medlemskontingentgiroer og fakturaer for deltakeravgifter til arrangementer. Hvert enkelt medlem kan se spesifisering av kontingenten og åpne en pdf av hver av giroene og fakturaene som er knyttet til medlemskapet.

Oppdatert informasjon finnes tilgjengelig for både gruppe, krets, korps og forbund på samme sted til samme tid.

Medlemssystemet oppdateres og utvikles kontinuerlig. Kanskje savner du noen funksjoner? Kom veldig gjerne med tips, feilmeldinger, ideer og forslag til forbedringer eller nyutvikling til hjelp@speiding.no.

Noe er feil - jeg får det ikke til å fungere ...
Hvis du ikke ser det du burde se, eller hvis du får feilmeldinger, sjekk følgende:

  • Hvilken versjon av nettleser bruker du? Er den oppdatert?
  • Har du riktig brukernavn og passord?
  • Har du de tilgangene du trenger for å se det du prøver å se? (Trykk på [Handlinger] etter medlemskapet ditt under fanene Startside eller Min profil.)
  • Er alt dette er i orden, men du får det fortsatt ikke til? Sjekk brukerveiledningene, eller spør forbundskontoret, så hjelper vi så godt vi kan (hjelp@speiding.no / 22 99 22 30).

Veiledninger

Her finner du veiledninger for grunnleggende funksjoner i medlemssystemet.

Her finner du informasjon om hvordan du redigerer enkeltmedlemmer.

Her finner du veiledninger til opprettelse av og påmelding til arrangementer og aktiviteter.

Aktivitetsmodulen, noen tips:

  • Spør etter det du trenger å vite, du skal klare å håndtere opplysningene i etterkant.
  • Spørsmålene gir en forventning! Ber du f.eks. om kommentarer eller t-skjortestørrelse, gis det en forventning om at kommentarene blir lest og at de får en t-skjorte.
  • Bruk spørsmål med alternativer heller enn fritekstfelt. Fritekstfeltene er mye mer krevende å lese i etterkant, ihvertfall hvis det er mange påmeldte. Det er vanskelig å sortere på fritekstfelt i rapporten, og mange svarer på noe annet enn det du spør om.
  • Gjør klar alle spørsmålene før du legger ut skjemaet (hvis mulig), slik at deltakerne slipper å gå inn i påmeldingen mer enn en gang. Opplys i informasjon om arrangementet hvilke opplysninger det vil bli spurt etter i påmeldingen, slik at deltakerne er forberedt når de går inn i påmeldingsskjema for å melde seg på.

Del saken

Våre samarbeidspartnere

Camp Villmark
Flyktninghjelpen
Frivillighet Norge
LNU logo
Norsk friluftsliv
Vitensenterforeningen