Speiding i verden

Norges speiderforbund er med i to av verdens største internasjonale barne- og ungdomsorganisasjoner. WAGGGS og WOSM har til sammen 50 millioner medlemmer i over 200 land. Det internasjonale aspektet i speideren er fantastisk. Så godt som i hele verden er det speidere, og vi tilhører alle det samme fellesskapet.

Opplev internasjonal speiding

Dersom du vil oppleve det internasjonale i speidingen, bør du dra på leir i utlandet, eller invitere utenlandske speidere på leir i Norge. På disse internasjonale sidene finner du mye informasjon om hvordan du kan oppleve internasjonal speiding.

Lær mer om verdensorganisasjonene

Vil du lære mer om verdensorganisasjonene WAGGGS og WOSM
Eller kanskje du ser etter muligheter internasjonalt for deg eller gruppen din?

Speidersentre

Rundt omkring i verden ligger det mange nasjonale og internasjonale speidersentre. Det er masse aktivitetstilbud og ofte gode muligheter for å treffe speidere fra andre land! Vi har laget en oversikt:

Sjekk ut kartet her!

Foto: Lars T. Røraas