Om oss

Norges speiderforbund er en barne- og ungdomsorganisasjon med ca. 18 000 medlemmer.

Eventyrene er der ute!
Speiding er vennskap, friluftsliv, samhold, glede, mestring og mye mer! Det finnes over 300 speidergrupper på små og store steder i Norge med mange flinke og engasjerte speiderledere og frivillige. Speidere får erfaring med planlegging og gjennomføring av arrangementer og prosjekter, lærer masse forskjellige ferdigheter, får erfaring fra friluftsliv i skog, fjell og på vann og får trening i å ta ansvar for seg selv og andre. Erfaringer med å samarbeide, å lede og bli ledet og muligheten til å oppleve naturen til alle årstider bidrar til å utvikle ansvarsbevisste og engasjerte mennesker.

Norges speiderforbunds formålsparagraf lyder
"Formålet til NSF er å utvikle mennesker til selvstendighet og til å ta aktivt ansvar i samfunnet, i samsvar med verdigrunnlaget."

Verdigrunnlaget kommer til uttrykk gjennom speiderloven, speiderløftet og valgspråket.

Foto: Bryne speidergruppe

Våre samarbeidspartnere