Årsrapportering for kretser og korps

Alle kretser og korps skal fylle ut årsrapportskjema innen 31. mars hvert år.

Krets

Alle kretser skal rapportere til forbundet på følgende for foregående år:

• Kretsstyrets medlemmer ved årsskiftet (hold Min speiding oppdatert med rollene i kretsen, så går dette lettere!)
  • Årsregnskap (skal være godkjent av kretstinget)
  • Regnskapstall til søknad om momskompensasjon
  • Navn på regnskapsfører og revisor
  • Årsmelding (skal være godkjent av kretstinget)
  • Når årsmøtet ble gjennomført i år (der godkjenning av fjorårets regnskap og årsmelding ble gjort)
  • Stiftelser kretsen er tilknyttet
  • Eiendommer kretsen har (hytte/hus/båt)
  • Andre relevante opplysninger og dokumenter

Årsrapportskjemaet ligger i medlemssystemet Min speiding, og skal fylles ut og signeres av enten kretsleder eller to fra kretsstyret sammen. Årsmelding og regnskap lastes opp i skjemaet. Fristen for å levere årsrapport er 31. mars hvert år. Har kretsen problemer med å rekke fristen eller lurer på noe om skjemaet, ta kontakt med forbundskontoret.

Korps

Alle korps skal rapportere til forbundet på følgende hvert år:

• Korpsstyrets medlemmer ved årsskiftet (hold Min speiding oppdatert med korpsets roller!)
  • Årsmelding for foregående år
  • Årsregnskap for foregående år
  • Navn på regnskapsfører og revisor
  • Protokoll fra sist gjennomførte korpsting (også om det ikke var i rapporteringsåret)
  • Siste oppdaterte lover for korpset

Korpset søker ikke momskompensasjon gjennom Norges speiderforbund, men gjennom egen organisasjon.

Fristen for å levere årsrapport er 31. mars hvert år.