Desember

Bærekraft

Månedens aktiviteter handler om å bidra til å bekjempe miljøproblemer inspirert av FNs bærekraftsmål.

Dette skjer i desember:

• Julearrangementer i gruppa
  • Jul

AKTIVITETSFORSLAG FOR DESEMBER

Nedenfor finner du ideer til aktiviteter som passer å gjøre denne måneden, inndelt etter målgruppe.

Aktivitetsforslag for bevere 2023–2024
Aktivitetsforslag for flokk 2023–2024
Aktivitetsforslag for tropp 2023–2024
Aktivitetsforslag for rover 2023–2024

Bevere 2022–2023
Flokk 2022–2023
Tropp 2022–2023
Rovere 2022–2023

Førerpatruljetur/førjulstur med grilling av pepperkakepinnebrød

Oppdrag Leirbålsprat

Fagstoff:

Les om Oppdrag: Førerpatruljen

Peffens hjørne

Arbeid med bærekraft og miljø

Sjekklister for grønne speiderarrangementer

Sjekklister for grønne speiderhytter

1: Lederpleie - sett pris på lederne gjennom å gjøre noe hyggelig sammen eller ved å gi dem en oppmerksomhet.

2: Diskusjon: En bærekraftig speidergruppe - hva er det for oss?

Stikkord: ledermotivasjon, lederpleie, ledermiljø, lederutvikling, unge ledere, lederverving.

Fagstoff:

Gruppeoppdrag om ledermotivasjon

Inkluderende ledermiljø

Lederutvikling i gruppa

Hjelpemidler for ledere

Hjelpemidler til speiderprogrammet

Rekruttering og synlighet og nye speidere i patruljen

Arbeid med bærekraft og miljø

Sjekklister for grønne speiderarrangementer

Sjekklister for grønne speiderhytter

01.12.2024LES: Gruppeposten

Gruppeposten sendes ut til alle gruppestyremedlemmer månedlig, den første søndagen i hver måned.

Her får du med deg alle frister, nyttig og viktig info fra forbundet. E-posten er ment som en hjelp for deg som er gruppeleder for å holde styr på oppgavene dine og ikke gå glipp av viktige frister.

03.12.2024HUSK: Send ut terminlister og info om oppstart på nyåret

Terminliste for våren sendes ut til gruppas medlemmer med forslag til program, arrangementer, turer, møter og leirer. Det som kommer først er viktigst: Hvor og når skal de møte på nyåret? Er det arrangementer i løpet av jula/juleferien (f.eks. juletrefest)?

Les mer om planlegging i speideren.
Se oversikt over faste frister og nyttige datoer.

08.12.2024LES: Nyhetsbrev 16+

Norges speiderforbund sender ut et nyhetsbrev på e-post en gang i måneden til alle medlemmer fra 16 år (hvis ikke de har reservert seg mot dette på sin profil i medlemssystemet Min speiding). Nyhetsbrevet gir nyttig informasjon om aktuelle tilbud, kurs, arrangementer, prosjekter osv, noen tips, og annet nytt.

Flere tips / mer å gjøre

I speiderbasen kan du søke etter blant annet fagstoff og flere aktiviteter. Tilpass søket ved å legge til filtere på høyse side, da vil du kunne søke etter for eksempel spesifikke aktivieter i din aktuelle enhet.

Flere tips / mer å gjøre
Forrgie månedAlle månedstemaerNeste måned